Sunday, October 31, 2010

Kasut Yang Baru Saya Beli


             


Go to fullsize image





wahh..perlu ke nak announcekan satu malaysia setelah membeli kasut joging yang baru?? maklum la sudah dua tahun tidak berjoging, makanya kasut pun sudah rosak dan selamat dibuang..hehe 
setelah budget diperuntukan untuk beli kasut, maka saya pun mencari kasut yang sepadan dengan peruntukan..
selesai urusan bershopping kasut baru bersama incident terbeli kasut yang tidak ada dalam peruntukan..(haha) maka aku pun pulang la kerumah secara solo..kerana acara shopping pun diadakan secara solo...

bila sampai rumah, kasut tersebut agak besar sebenarnya dari saiz kaki saya yang comel (kah?)... pagi tadi kasut baru berkenaan telah dibawa berlari-lari anak + berjalan dengan kadar laju dan kadang kala pula berjalan secara berlenggang kangkung goreng belacan.. hmm..belum ada chemistry dengan kasut berkenaan..terasa kasut berkenaan kurang mesra alam dengan diri sendiri...

mari kita relatekan kisah kasut baru dengan kehidupan...perasan tak yang hidup ni "no turning back" area?? kalo kita dah buat sesuatu..dah tak boleh patah balik..istilah KEMBALI KE PANGKAL JALAN tu semacam pelik je bunyinya bagi aku..untuk sebarang penyesalan dalam hidup ni..kita cuma boleh teruskan hidup dengan menempuh jalan baru dengan penuh kebaikan dan cara baru yg kita idamkan...tak boleh patah kepangkal jalan..cemane nak patah balik jadi baby..masa-masa yang kau tinggalkan sudah berakhir dah..no regret ok..

jadi..begitulah kehidupan ini..sebarang keputusan yang diambil tak boleh menyesal..sebaliknya redha dengan KetentuanNya..DIA yang telah menganugerahkan kita dengan akal untuk berfikir..jadi itulah yang perlu kita lalui dan tempuhi untuk menjadikan hari-hari esok lebih baik dari hari ini...

hidup..sekali melangkah..
pasti perlu diteruskan...
hidup..
kadang-kadang indah
kadang muram dah sedih..
hidup hari ini gembira
hidup besok-besok...
tak boloeh teka..

hidup..seharusnya indah..
penuh hikmah dari Allah..
hidup..untuk kita nikmati..
hidup bukan untuk disesali....

jadi tak perlu ada frasa-frasa bentuk sesalan...

1. kenapa tak pilih sidia? kalau tidak..mungkin...bla balablalabla..
2. menyesalnye aku ...kenapala aku....blablaba blan
3.hmm..aku cemburukan kau..kalau lah..blalablanbla...

konklusi: setiap satu ujian dari Allah, hanya untuk hambanya yang mampu meghadapi...setiap satu kesilapan dalam hidup..kerana kitalah yang tidak bijak dalam percaturan dunia..kembali padaNYA dia MAHA KAYA..


No comments:

Post a Comment