Wednesday, October 6, 2010

Jatuh HATI..

Jatuh hati?
gedebuk macam nangka busukkah?

Hari ni firstday tuition (as a personal tutor) untuk subjek fizik..huhu itu namanye mencabar kebolehan diri..
yes might be a confrontation pada diri sendiri..dulu fizik tak penah nak studi elok2..
ok..at least puas hati boleh mengajar ..ermm..bukan mengajar tapi lebih pada guide..

hmm.. the first Newton :
" an object at the rest will remain at rest and object that in uniform motion unless acted on by external factors"

kalau difikirkan banyak persamman dengan hidup kita kan?
pernah dengar quote "akutak kacau kau..kau jgn kaco aku"..bunyi macam garang je kan? tapi tu la hakikatkan..macam dalam teori Newton..
kalo adaptasi aku pulak...aku ni cepat adapt sesuatu perubahan..bukanlah terlalu cepat..tapi boleh dikatakan mampu adapt sebarang perubahan..tapinye agak susah bila kita selalu terbiasa dengan sesuatu..tapi keadaan tu berubah tanpa ALASAN..hmm..susah nak deal kalo macam tu..

kalau 3 hari tu perkara biasa..
bila 3 hari jadi 2 minggu memang sakit..
kalo 2 minggu tu perkara biasa,
bila dah jadi sebulan memang pahit
inertia tergangu..aku melatah..
tapi selalu aku malu sendiri..
tapi aku taknak salahkan diri..
sebab semua tu berlaku tanpa ALASAN..
ramai yg benci ALASAN..
tapi ALASAN tu la yg buat kita terima sesuatu..
ALASAN tu la yang buat kita tau..
ALASAN tu jawapan pada soalan..
saat ini aku sangat perlu ALASAN itu....

No comments:

Post a Comment