Friday, October 1, 2010

TASLIMA

Taslima...


"Taslima salah satu tanda kekuasaan Allah..
kita semua pun satu tanda kekuasaanNya..
aku dan Taslima dah lama dibawah satu bumbung...
kami lahir pada tempat yg berbeza..tapi takdirNya menemukan kami.. 5 tahun dulu Taslima memperjudikan nasibnya ke Malaysia..bergolok gadai mungkin..
Impian Taslima cuma satu..membawa kesenangan material pada keluarga di bumi kelahirannya.. Tiba di Malaysia dengan anggapan terdapat pokok duit di Malaysia...Padahal pokok "duit-duit" banyak la..:)
5 tahun mambanting tulang, pernah ditipu sepupu yg dianggap kakak kandung..masih belum pun menghantar "kesenangan dunia" pada keluarga di bumi kelahiran.. Dugaan demi dugaan, bertunang..putus tunang...
bercinta lagi..difitnah ..tapi

dengan kehendak Allah Taslima hari sah menjadi suri hidup Tahir..teman seperjuangan dari tanah kelahiran..."


apa yang aku belajar dari kisah Taslima?? aku yakin dengan aturan Allah..apa yg tertulis untuk aku..untuk hidup dah masa depan aku..tak perlu rendah hati ..rendah diri.. aku ada DIA yg sentiasa mendengar aku.. mengingati aku.. walau aku kadang lalai dengan kasihNya...


Redho..redho..redho..

No comments:

Post a Comment