Saturday, December 11, 2010

Hangat-Hangat Tahi Ayam

mengapakah menyebut tahi ayam diawal pagi?


dalam cuaca yang sejuk berteman hujan best yang sedang membasahi bumi...memang la best kalau tidur bukan..
iye..di dalam hati seperti tidak mempunyai kekuatan untuk terus menaip..sangat banyak berita mahu dikongsi..banyak acara mahu ditulis..tapi sepanjang NOVEMBER memang kosong tanpa acara dibumi maya..


sebab?? manusia memang banyak alasan.. *sayalah tu*


sepanjang NOVEMBER saya menemani banyak HATI yang di uji yang MAHA KUASA..sesungguhnya Allah takkan menguji mereka kalau mereka tak mampu menghadapinya.. pada aku mereka memang manusia-manusia yang gagah dan kuat menghadapi UJIAN itu..


awalnya ada entry untuk cerita-cerita sedih yang padat pengajaran itu..tapi jari  tak mampu menari disini bila hati dan perasaan seakan sedih menangis bersama mereka.. :(


sampai waktu menulis hari ini..keadaan sudah sedikit tenang..antara mereka ada yang mampu senyum dan ketawa..ada yg sudah mampu berlari kesina sana..walaupun hakikat yang ditinggalkan seakan pahit untuk dikenang..tapi ALLAH lebih tahu..iye Allah lebih mengerti..bersama-sama hikmahNYA...


ehh..dalam tajuk bukan ke ada pasal hangat-hangat tahi ayam??? rupanya tahi ayam tu cepat sejuk..sama lah macam tuan blog ni yang hangat-hangat tahi ayam je menulis..hehe bila mau berubah? bila mau istiqamah? bilakah??

No comments:

Post a Comment