Friday, October 8, 2010

PERISTALSIS



kan dah tau..
indah ciptaan tuhan..
macam peristalsis di esofagus kamu..
dalam kehidupan kamu misalnye..kalo diaplikasikan konsepnye..
maka diakhir perjalanan kamu pasti menjadi manusia yang mantop..

peristalsis..
bila mana sepanjang perjalanannya..
bila mana nasi kamu ditukar pada glukosa
bila mana ikan kamu ditukar pada asid amino..
lemak burger McD kamu ditukar pada fatty acid and glicerol..
akhirnye kamu buang yang tak perlu..
errmm..kalo diaplikasi dalam kehidupan kamu esok hari..
kalau lah hasad dengki kamu ditukar pada keikhlasan..
kalaulah sombang kamu ditukar pada rendah diri..
kalaulah malas kamu ditukar pada usaha dan istiqamah..
akhir perjalanan kamu menjadi
insan bersih hatinye..
insan yang indah pekertinya..
insan yang mantopp peribadi..
lalu diakhir peristalsis itu kamu rejam syaitan itu ke neraka jahanam..
bukankah hebat seorang kamu??
mahu bergelar manusia hebat??
mahu diangkat darjat disisi Maha Esa..
mahu??

saya mahu!! tapi iman saya senipis kulit bawang..
mungkin lebih nipis..



* yang atas aku cedok dari entry blog lama..tapi apa yang aku nak sampaikan sama saja..aku masih menyimpan semuanya sebagai satu "ujian" dari Allah..aku yakin benar dengan ape yang Allah bagi ini ada ganjarannya dimasa depan..tak salahkan mengharap yang lebih baik dari DIA yang mamapu memberi pada kita yang kerdil ni???


hanya DIA yang mampu..tapi sebagai makhluknya yg lemah iman..aku juga terkadang terbabas dalam mengzahirkan keikhlasan..dalam hati hanya mampu berdoa..semoga Allah beri aku kekuatan..mungkin diluar aku bisa tersenyum tapi hati Allah saja yang tau..


aku berharap aku tak terlalu memikirkan..tapi kadang-kadang aku kalah juga....

No comments:

Post a Comment