Sunday, December 19, 2010

Sambungan Entry Emo

hati mana yang tak rawan kalau terima 3 messages serentak..bila pokok persoalannya hampir sama..


1st msg:
bla akak nak dtg?

2nd:
salam..wak, nape diam je..:( sihat ke?

3rd:
salam, akak chat?

belum pun sempat membalas semua messages diatas bersambung lagi...

4th:
npe akak da xdtg uma? mak rindu akak.Ari2 tnya.da tak tau nak jawab ape.asal ptg je suh cal akak.wlaupun da ada orang ramai, still tanya akak....


belum pun sempat reply dua daripadanya masuk lagi satu message


5th:
akak skg cm mengelak je dr dtg uma.Akak ade trase pape ke? cerita la...


warrrgghhhhhhhhhh.......
bagaimana harus ku jawab agar semua hati tak sakit..agar semua orang bisa tersenyum..
memang aku dah yang di sana belum ada sebarang pertalian..tapi BOND yang sudah terbentuk buat aku serba salah..dalam masa yang sama ada hati yang perlu aku jaga...walaupun aku akui aku memang kerapkali melukakan HATI itu...maaf! 


yes..maaf, sori..memang tak pernah terkeluar dari bibir ni..tapi dalam hati Allah saja yang tau..=_=


takde kata bisa menggantikan..


ada 2 BOND yang aku sayang...


yang pertama yang terbentuk awal..awal sejak aku masih belum mampu menatap dunia..besar jasanya. bukan sekadar BESAR tapi sangat-sangat aku tak mampu membalas..hatta dengan menjual seluruh isi dunia sekali pun. Hakikatnya syurga aku juga dibawah telapak kakinya..


aku tau aku bukanlah yang mendengar kata, bukan lah yang selalu buat dia bahagia..bukan yang selalu ada disampingnya..tapi DIA perlu tahu..aku sangat sayangkannya. DIA yang paling berharga aku pernah miliki. Aku harap untuk aku selalu menyenangkannya...


tapi aku juga ada khilafnya..kadang-kadang aku lupa..bukan "kadang-kadang" barangkali...tapi kerapkali lupa..malah setiap kali aku tersilap langkah..hati siapa yang terguris? tentu hatinya..


"maaf..maaf..maaf...maaf..maaf...maaf...maaf...maaf" walau seribu kali pun tak mungkin dapat mungkin dapat menghapus dosaku padanya...


BOND yang seterusnya..


dia yang kehilangan kesayangannya
sebulan dua ni baru aku kenal dan fahami...bermula atas dasar simpati dan niat ingin membantu..aku jadi jatuh sayang..dia yang kehilangan "kesayangan"nya..seorang yang sering diharapkan dalam segala urusan..pergi dulu tinggalkan dia..seorang ibu yang harus menerima pahit realiti kehilangan seorang anak..walaupun aku tak pernah menjadi ibu..tapi seakan dapat aku rasa..


setiap kali nama aku yang dipanggil..aku dapat rasa dia ingin berkongsi rindu dengan aku...


"terima kasih sebab datang tengok makcik...dapat la mengubat rindu pada yang dah tak ada"
setiap kali tangan aku digengam..sungguh aku sayu..dalam ujian berat yang menimpa kehilangan anak dan kehilangan kudratnya untuk berdiri lagi...bagai jatuh ditimpa tangga..namun hati itu sangat gagah..


kegagahan yang membuat aku jadi kagum...aku kesana, aku bersamanya..bagi aku sekadar untuk melepas beban perasaanya sudah cukup buat aku bahagia..


tapi tadi..dia menelefon aku sekali lagi..kerana hari ini genaplah seminggu aku tak menjenguknya..


"assalamualaikum...ni syuhada ke? makcik nak bagitau ni..bekas buffet yg makcik cakap nak pinjam tu..tak jadi ye..sebab nak buat katering je..ok ye..takut nanti dah bawak kesini..buat susah saja...
okla..Assalamualaikum..."


pendek dan ringkas panggilan itu cukup buat aku tersentak..tiada gurau senda seperti selalu-selalu..aku tau dia  berjauh jati..merajuk hati dengan aku...sebak! itu saja perkataannya...


kalau la boleh aku katakan ini padanya....


"makcik, saya minta maaf ye..saya tak dapat selalu-selalu lagi menjenguk makcik..bukan sebab tak sudi , bukan sebab meluat..tapi saya ada banyak hati untuk dijaga..maaf makcik..sayang sayang makcik.. kerana makcik saja dan bukan kerana siapa-siapa..tapi siapa yg percaya saya kan makcik? sampai budak 11 tahun pun pandang serong pada saya...."


mereka juga kehilangan
hati juga jadi sebak bila ini yang diluahkan...
"akak datang la besok ye..kalau akak takde tak best la..dulu ada kak Eda nak manja-manja..tapi sekarang dah takde..akak datang tau..plssssss."


sebak..



Pada yang ini pula..akan aku katakan...




i luv you so muchhh!



sayang sayang mak sangat-sangat..kalau boleh saya nak mak senyum saja..saya tak mau mak susah hati sebab saya..saya nak mak sentiasa bahagia..saya tak mahu buat salah ..saya tak mahu buat mak berduka..saya tahu..mak punya sekeping hati yang sangat mulia *i have part of yours* 

...mak mahu saya jadi yang solehah..mak mahu saya jaga diri..mak mahu saya jaga perilaku..mak mahu saya sentiasa bersopam... tapi percayalah..saya sentiasa jaga nama baik mak dan ayah..saya selalu ingat pesan mak..saya sayang mak..sangat-sangat sayang..

percayalah..saya ikhlas membantu..saya puas begitu..saya tak kisah kalau orang lain tak percaya keikhlasan dan niat saya..keikhlasan tu kan milik ALLAH..saya tak kisah budak 11 tahun yang pandang serong pada saya..saya tak kisah orang nak cakap apa..sebab saya tau siapa saya dan apa niat saya...

tapi sangat kecewa kalau orang kesayangan saya sendiri menidakkan apa yang saya rasa..orang yang sayangkan saya meragui niat saya =_=


buat mereka:




kesayangan saya
ketahuilah..takde sapa-sapa dapat ganti tempat kamu-kamu dan kamu-kamu dalam hati saya ok!
konklusi: kalaulah jeritan tu boleh redakan perasaan..akan aku pastikan satu manjung mendengar jeritan aku ..








2 comments:

  1. owh..ptotla dgr jeritan tuh hahahahha :P sape2..?sebok (-__-)

    ReplyDelete
  2. wahh..belum jerit sudah dengar ke? hehehe ni mesti dengar "suara" lain nii...pg toilet kul 3 lagi....hahaha

    ReplyDelete