Friday, December 17, 2010

Malu Itu No 2..

Hari ni hujan lagi..hari-hari hujan kat sini..bestnye la..kalau lebat lagi lah tersangat best..sejuk..macam duduk kat oversea la pulak...winter time!!! tapi sayangnya winternye sudah cair..:) takpe..ok saje..sedang aku bermanja-manja dengan bantar peluk dan comforter..<-----kantoi siang2 tido berselimut..huhuu 


tiba-tiba..


"1 message received"
"Salam...tonight we are cancel the class becoz I want to go back to my hometown...tomorrow I have harvest arowana, nextweek, Insyaallah"


sender:VIETNAM
opppsss..jangan igat aku ade scandal dengan mamat VIETNAM plak..hehe (rahim kalau hang baca ni...sila maafkan aku plssss!)
Rahim ni student baru aku..pastinya student yang paling tua buat masa ni..asalnya aku ingatkan rahim cuma bergurau je dengan aku..macam mana kami boleh bermula?satu hari..


"teacher, aku nak jadi anak murid hang" kata Rahim dengan mula seriusnye..
"hah?..tak mau aku ajar hang.." aku jawab
"aku betul2 ni..berapa yuran?''
"sejam RM 15..hahaha" jawab aku sambil gelak-gelak
"jangan la mahal sangat..kalo setakat RM 10 sejam tu ok la..."
"hang nak belajar apa ni" aku masih kurang percaya...
" aku nak blajar english la..hang betulkan bacaan aku"
"ok la..." dalam hati masih wondering...biar betul mamat ni.. 


officially, he is my student since last week.. hahaha..memang la aku tak pernah serius dan selalu kenakan mamat ni..tapi minggu lepas aku kenalah profesional kan...hehe
aku jadi malu sendiri..walaupun aku akui English Rahim agak teruk..tapi aku memang tabik spring kat dia..
nak berusaha sampai macam ni..rupanya bukan dengan aku saja Rahim nak belajar..Rahim attends kelas CONVERSATION ENGLISH di Manjung..dua kali seminggu..dengan aku sekali seminggu...


dari message yang dihantar kat atas tu..macam dah ok sikit English dia..Alhamdulillah..kalau semua orang macam dia mesti bestkan? kesungguhan tu yang buat aku kagum..aku sendiri tak seberani dia..


jadi minggu ni kami takde kelas sebab Rahim balik kampung nak harvest arowana..hebat investment budak ni..hehe bagus! bagus! pasni bole belanja teacher selalu ye..:) aku attached gambar dia kat sini boleh la kot..aku takmau la mintak kebenaran plak..nanti kantoi la blog ni kan..hehe




teka yang mana satu Rahim?
Dimana ada kemahuan disitu ada jalan..kalau pun Rahim mungkin akak blajar dengan aku sekejap aje..tapi kalau diizinkan Allah aku cukup best bila dia boleh baca dengan betul dan boleh bertutur dalam bahasa Inggeris..
tu rupanya kepuasan bila jadi cikgu..seronok bila students "menjadi" ...


rasa seronok yang bukan sebab duit semata-mata..tambahan lakau student tu ingat jasa kita..bukan la nak disanjung-sanjung tapi cukup sekadar manjadi ingatan..kalau tak percaya tanya semua cikgu-cikgu kat luar sana... :P


konklusi: Dulu menjadi cikgu tak pernah pun terlintas dalam hati aku..memang aku tolak awal-awal..tapi bila "termasuk" dalam ni ..rasa best pulak...:p

No comments:

Post a Comment