Thursday, December 30, 2010

Salah Lidah ke?

salam 1Malaysia! <----motif?


okey?


tak oke sebenarnya...."kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa"
binasa? sadis je bunyinya...


*warning* 
INI KISAH BENAR
jangan contohi saya..dimana2 ye


ceritanya macam ni..dalam kelas, satu petang..
science form 1 aku cover bab energy. jadi, aku start membebel pasal potential energy,kinetic energy..the forms of energy.. 


"kinetic energy ....bla..bla...bla........" aku dengan semangat wajanye menerangkan....


"paham ke? pahe dok? " semua bahasa aku tanya nak pastikan semua orang paham...risaunya kalau benda-benda simple pun students tak paham...beul tak cikgu???? yes, aku tanya semua cikgu-cikgu kat dunia..tak ada seorang cikgu pun yang tak takut bila students dia tak paham...


kan??


oke..balik pada cite mulut celupar cikgu syuhada.... 
aku tengah asyik terangkan pasal RENEWABLE AND NON RENEWABLE energy..
oke..dengan semangat sambil lukis-lukis mindmap kat whiteboard..masuk lah bab biomass...


"cikgu, biomass tu macam mane?" soal salah sorang dari budak pompuan...


" oke...cuba tengok contoh kat India..kan kepadatan penduduk tinggi..secara tak langsung sampah dan sisa buangan juga sangat banyak kan...? jadi...semua sisa buangan ni ...contohnya taik lembu, haa taik tuhan depa tu....." 


saat tu aku pandang ke arah students aku.....alamakkkkkkkkkkk!!!


tau sapa yang aku nampak???? JESSIMA JEREMY d/o MUNIANDY
alamakkkkkkkkk!!!dasar mulut celupar..yang aku cakap "taik tuhan depa" tu watpe........aduhai..
terasa muka aku dah jadi biru+hijau dah masa tu...bayangkan lah kann..si JC tu kan  Indian...ishhhh ni la akibatnya racist sangat...huhuhu..


kenapalah boleh jadi camtu ye?
maklumla sebelum ni tak penah mengajar non-malay pun..hehehe..cuak la jugak kan..
tiba-tiba sebelum kelas tadi dapat pulak satu message:


" JC is not coming today..she got toothache"


apekah?? jangan merajuk sudah budak tu...hehe tapi aku dah pun mintak maaf..tu la kerana mulut income binasa...


konklusi: cakap siang pandang-pandang...cakap malam dengar-dengar...hehe

No comments:

Post a Comment