Sunday, December 26, 2010

pilihan lagi???

alaaa...kalau tak payah pilih tak boleh ke? kenapala hidup selalu kena buat keputusan..kadang-kadang susah sangat..kadang-kadang pilihan yang ade tu tak macam pilihan pulak kalau diri sendiri sudah tau nak pilih ape..
itu diri sendiri bukan??? ye..tapi macam mana kalau ape yang nak dipilih tu melibat hati-hati yang kita sayang...ishh..susah kan?


opppsss! tak baik mengeluh..tuhan marah kan? 


jadi mari kita fikir secara rasional ye..mari kita tengok apa pilihan yang aku ada....siapalah yang aku nak pilih? sidia? atau sidia???? hahahah:P jangan tertipu ok..bukan masalah pilihan berkenaan jodoh ye..tidak sama sekali..masalah saya ini menyebabkan masaklah saya!!!


hehe:)
sekarang ni aku dah ade market kat BUKIT PERWIRA ~ err tempat keje aku cari duit nak bayar instalment B.bee ye...jadi sekarang ni disebabkandi kedai kami kekurangan pekerja, aku harus err~ WAJIB menolong * maksudnya tak tolong berdosa kan?? ok sekarang ni TASLIMA dah berhenti keje..dah naik pangkat la sekarang ni kan...jadi hanya tinggal makcik Ani..


Makcik Ani pulak sekarang ni akan bercuti gara-gara sudah naik pangkat lagii..makcik nak jadi "NENEK"! paham? jadi makcik kena jaga cucu...yeay! jadi takkan lah mak dan ayah je nak control kedai tu kan? nampak sangat tak logik..


jadi secara tidak langsung aku memang pegi kedai pagi2! pagi ye..sebelah petang pulak aku ada tuition sampai malam...jadi kalau aku tak kurus2 jugak...salah siapa????


err..sudah lari tajuk daa..ok sekarang ni kita nak cakap pasal PILIHAN kan? 


pilihan aku ialah untuk berhenti mengajar tuition secara serta merta!  Jadi kena bagitau semua parents yang aku tak dapat nak mengajar..huhu cemane ni..oke harus cakap dengan berhemah ok! 


pilihan yang kedua..ajar je tuition..tapi bersedia untuk penat sangat2 sebab tak ada rehat langsung!!! macam mane ni?????ok kalau weekday memang busy tambah pulak dua atau tiga kelas weekends? jadi bila aku nak bermesra dengan bantal dan tilam untuk memanjakan diri kan????


tapiii.......


tapi ape????


tapi aku sangatlah sedang tamak kerana nak cari duit banyak beribu-ribu lemon?? haha lemon ye bukan leman...ohooo duit! duit! dimana kau duit!!!!!!


jadi sekarang sila jawab soalan aku...NAK DUIT TAK?????
A.tanak
B.naakkkk
C.tak payah
D.tak usah



jawab ye sila la bersila dan jawab soalan ini....


konklusi: hidup ni ada pilihan ke????

No comments:

Post a Comment