Tuesday, March 8, 2011

hectic schedule ? tipu kot...

hectic la sangat!
haha memang pun..


ok..tak puas hati? 


pagi-
uruskan adik bongsu ke sekolah..iron baju dan susunkan buku..dia ni jenis yang susah nak bangun tido..pagi-pagi memang perang dunia ke 4 kalau nak kejutkan dia bangun...


sambil-sambil masukan baju dalam mesin, kemas-kemas rumah..masuk bilik lagi dan kejutkan dia..pernah sekali aku bebel pagi-pagi


aku: adik ni ..nak bangun pun susah..hari-hari akak kena marah adik, nanti belum pun umur akak 40 thn dah berkerepot sebab pagi2 dah membebel..


adik: biar la..muka akak..bukan muka saya!


9 pagi
by the time dah kena ada dekat kedai..jadi tukang angkat pinggan mangkuk, tukang basuh periuk belanga! bukan yg sedang-sedang tau!! memang besarrr punye...


ep, tapi sekarang ni banyak spend masa kat rumah je pagi-pagi..buat apa yg patut..entertain tok terchenta ke..? hehe


12 tgh hari
aku dah bungkus-bungkus lauk ape yg patut dan bawak balik rumah untuk adik bongsu..kan senang, masak kat kedai je..tapau balik umah tak yah buat keje banyak kali kan? haha dasar rajin! kelentong~


3ptg - 10malam
tuition..bla...bla..blaaaa... membebel kat kelas...


10.30 malam
sampai rumah..letih macam nak tidur terus ke dalam kete..huhu kan? tapi mane boleh..kenalah tidur ditempat yang best dan selesa...


esok pagi semuanya akan berulang sampai lah hari sabtu..pastu ahad hidup bahagia...ohoo malangnya bahagia hanya sementara..


masa bila pulak aku nak wat kerja-kerja lagha kurang berfaedah tapi best sampai menjilat siku? FB, blogging, chatting..bila??? bila??


jawapannya: bila aje ade masa terluang, dan masa tu aku ade lappy dan ade b.band..masa tu kalau aku tak berebut dengan adik bongsu..aku memang tak melepaskan peluang keemasan..haha time nak tunggu maghrib pun sempat lagi nak blog sambil FB..


nampak takkkkk??? nampak tak betapa pandainye menguruskan masa..kan? tapi bukankah lagi baik pegi joging ke..boleh jugak keluarkan peluh..ni jari pun tak berpeluh..kurus lagi lah tidakkk!


konklusi: masa kita 24jam sehari..tanggungjawab kita nak susun semua tu...cuba fikir cikSyuhada..kalau sebelum blog *sebelum maghrib tu* kan elok kalau dapat satu "ain" dulu..haha..kan cikSyuhada kan??

No comments:

Post a Comment