Friday, March 25, 2011

cikgu, boleh tolong saya?

Tadi..kejadian yang masih fresh dalam memori..:)
sedang asyik aku pot pet pot pet pasal BIODIVERSITY kat budak-budak PMR tiba-tiba ada sms masuk..mula-mula aku buat tak tau je..tapi jenguk la jugak akhirnya...manalah tau sms penting...

iklan kejap!! alaaaaaaaaaaaa.....tengah semangat nak update ni apesal hujan lebat pulak?? hujan rahmat ni..rugi tak tido...

ok! ok! sambung...

bunyi sms "cikgu tolong saya"

aku suspen giler pulak..kenapa budak ni..kata aku dalam hati...budak yang sms ni budak lelaki..tingkatan 3 jugak..

aku reply " tolong ape?"

"tolong saya belikan tudung..saya nak bagi kat awek saya"

cisssssssssssssskek! buat penat je aku suspen dalam hati..belikan tudung untuk awek..amboi2 budak-budak zaman sekarang....

baru aku ingat..sebulan yang lepas budak ni ada tegur aku kat kelas...

Dia: cikgu! cantik tudung...beli kat mane?
aku: kamu nak pakai tudung ke?
Dia: nak bagi awek saya la cikgu....


wahhh!! saya terkesima ...:)

sorang kawan aku pernah cakap..kalau kita nak mengajar budak-budak kecik..macam sekolah tadika contohnya..kalau bole pakai la baju yang fancy-fancy..warna-warna terang dan menarik..sebab budak-budak ni suka pada benda yang cantik dan menarik...kena pandai tackle mood dorang...

tapi aku sendiri tak sangka yang aku mengajar budak-budak yang tak berapa nak kecik pun berminat jugak...yang tak boleh tahan siap nak belikan untuk awek...ish! ish!

penah je budak-budak tu..time asyik aku pot pet pot pet...tiba-tiba je..

"cikgu! cemane cikgu pakai shawl tu?"
"cemane cikgu belit-belit tapi tutup dada?"
"cikgu nanti hari ahad lepak sama-sama nak? cikgu ajar cara belit tudung!"
"cikgu! tudung ni beli kat mane?''
"cikgu..pin tudung ni comel la..beli kat mane?"

cis..fokus kat mane ni? kat pelajaran ke kat tudung aku???
bukan nak attraction tapi dah jadi distraction...

konklusi:Aku bersubahat  ke kalau tolong belikan tudung untuk awek budak tu? tapi belikan tudung ye tak? bukan belikan benda-benda tak senonoh...


iklan2: alaaaaaaaaaaaa..hujan dah sidang..tak lebat macam tadi..


No comments:

Post a Comment