Wednesday, March 9, 2011

Ada Apa Dengan Cinta errr~ no. Plat?

AFM 2646
AFS 2066
ADY 2066
APEKAH? 

bukan nombor sport toto ye..tolonglah jangan terlibat bahaya! berdosa tu...hmm..bab nombor plat ni...aku teringatla pulak kisah silam yang sudah direndam dan dicloroxkan..dulu la..dah lama sangat..masa zaman kanak-kanak riang dan masih "ringan'

abaikan kalau cerita ni sangat berbunyi gatal ye..dulu-dulu time sekolahkan ade "crush" kan..jadi aku ni kalau nak ingat orang aku memang akan ingat kenderaan orang tu...yang ada la..yang jalan kaki aku ingat tapak kaki dia je..haha oke kalau yang ada motor katakan..aku mesti ingat no.plat motor dia....

"weiiii...tengok tu abang ACA 4149!"

aku bukan mata duitan tapi mata kenderaan ke? ohoooo...bukan-bukan saya bukan materialistik..saya plastik  tapi kotak memory aku ni perlukan benda yang pelik sikit untuk mengingat agaknya..sampai sekarang..kadang-kadang muka orang tu tak brapa ingat ..tapi tengok kereta or motor baru la boleh refresh balik....mengapakah? saya juga tidak tau! 

sekarang en.WMR pulak..ehehe:P untuk mengingati beliau semestinya bermula dengan menghafal plat no. kereta beliau terlebih dahulu...kenapa? saya juga tidak tau ok?

mungkin bagi aku..no plat tu ekslusif dan tepat..contohnya kalau nak ingat figura mungkin akan sama..

"weiii..tengok brader yang pakai spec!"

mana mungkin dia sorang saja yang pakai spectacles bukan? jadi akan timbul kekeliruan disitu...mungkin juga brader spec yang agak rendang tak berbuah dan rambut pacak-pacak..! mungkin jugak brader spec yang tinggi kurus kering macam zombie kan? jadi tak sesuai....

kalau cakap "weeiiiii, brape ACA 4149 laaaa" sah-sah aku tau dah siapa empunya diri! hahaha 

tapi kalau en.WMR , kalau beliau bersama WTA atau BFF sekali pun pasti dapat dikenal pasti dengan jelas..boleh? sila jangan jeles! harap maklum..


konklusi: setiap manusia itu berbeza. kalau unik, mungkin dia lebih comel macam saya!




No comments:

Post a Comment