Friday, March 11, 2011

"AWAN" ku Farhan Raziq

aku pesan pada Awan..."awan nanti besar cari Dania tau!"
apalah yang awan tau..budak kecik yang helpless berusia 5bulan..sengih-sengih pandang aku..
erk? Awan paham ape along cakap?
uisshhhh! bahaya ni Awan..jangan cari Dania yang macam "AWAN DANIA" tu..awan cari Dania yang solehah la ye..


hehehe:P
dengan budak 5 bulan pun nak merapu-rapu..macamlah dia paham...ok!
ishhh...bahaya la budak Awan ni..hari tu papa dia cerita kat kami...


papa awan: awan suka kalau berjalan duduk senyap dalam stroller...tapi kalau yg agah dan senyum tu orang lelaki memang dia tarik muka nak nangis..
aku: kalau pompuan?
papa awan: tersenyum dan tergedik-gedik gelak!
aku:?????????


kan dah cakap bahaya budak-budak zaman "super junior" ni...


dari kecik-kecik lagi kalau cakap bab kawin budak-budak bukan main excited lagi ...
kalau tak percaya ...
siapa yang excited nak tengok pengantin?
siapa yang excited nak serang semua lauk pauk atas meja pengantin?
siapa yang nak belek-belek baju pengantin?


sudah tentu budak-budak kan...tapi tu mungkin zaman 80's punya budak-budak..tak macam budak-budak zaman sekarang..budak-budak zaman "super junior"..gagah perkasa dan matured habis.. :)


eh..tadi cerita pasan AWAN ni kenapa la pulak cite pasal kawin?? hilang fokus ke ape cik Syuhada?..haha ok2 sekarang cik syuhadacuba nak relate kan semula....


pasal AWAN yg adorable tu la aku penag terasa macam NAK KAWIN !!!!!!!! haha berani mati punya pengakuan kan? ..ye la mana taknya experience yang tak sampai seminggu jaga AWAN buat aku rasa bestnyaaaaaa kalau ada anak..


apa kau fikir macam nak jaga anak tekak je? semudah ABC semuanya??? apekah begitu...tapi tu la..yang sebenarnya apa yg difikirkan....


tapi bila orang start tanya aku...BILA NAK KAWIN???? aku ada jawapan baru..


"bersabarlah dengan apa yg ALLAH rencanakan..sesungguhnya kita sentiasa ada dalam pemerhatian ALLAH" 


cemane jawapan saya? dah try dalam beberapa version dan ada yang speechless bila mendengar jawapan berkenaan..jadi boleh jadi modal ni...:)

semalam tiba-tiba terlintas nak tulis ni...


jika kau tanya cintaku padamu..
akan ku kata "aku mahu jadi milikmu"
jika kau tanya kasihku padamu
akan ku kata aku telahpun sayang padamu..
jika kau tanya perasaanku padamu..
akan ku kata aku terlalu suka padamu...


tapi..
tapi Dia?
tapi Dia bagaimana....


aku tau aku duakan DIA
aku tau aku alpa..
aku tau aku mengabaikanNYA
aku malu....


aku malu mengaku cinta
aku malu mengaku sayang..
aku malu mengaku kasih..
aku malu mengaku DIA kekasihku
KERANA AKU TIDAK SETIA 

No comments:

Post a Comment