Tuesday, April 24, 2012

Ini baru tsunami kecil

assalamualaikum.


sekarang waktu Malaysia dah masuk waktu pagi.. mata tak mahu lelap. mata tak mahu tidur jugak..nak salah kan siapa? salahkan diri sendiri? pasti


siapa suruh tidur seharian hari ni? sampai tak bangun-bangun satu hari? mengalahkan orang sakit kronik. padahal demam je pun. 


subhanallah
alhamdulillah
allahuakbar


demam tu kan ke Allah nak bagi peluang hapuskan dosa-dosa kecil. patutnya bila demam, lagi kuat rasa bersyukur pada Allah. lagi banyak nak terima kasih dengan Allah..ini tidak! baru demam saja sudah seharian tidur sampai lupa rutin yang sepatutnya..


baru demam saja, sudah 
tidur selepas subuh.
baru demam saja, sudah
rugi tak dapat ilmu TANYALAH USTAZ
baru demam saja, sudah
tak solat sunat dhuha+ Al-waqiah
baru demam saja, sudah
tak sampai pun 50 ayat Quran dibaca..
baru demam saja, sudah 
tertinggal al-mathurat
baru demam saja, sudah
hilang sunat taubat dan tahajjud..


itu baru demam. kalau sudah punya tanggungjawab besar? bagaimana mahu istiqamah? mujahadah juga sudah tentu hilang kemana~ lemah


sungguh sedih dengan diri sendiri. mungkin ini entri berbaur emosi. entri marah pada diri..sudah adat manusia lemah dah tak tahan diuji bukan?


bukankah Saidina Ali juga mengakui. " iman manusia memang ada turun naik, maka..bila sampai pada tahap paling rendah..utamakan yang wajib.."


fuuhhhhh~ itu bukan tanda lega. cuma nak pujuk diri sendiri..jangan mengaku beriman sebelum diuji,kan?
Ya Allah. bantulah mujahadah ini..


DEMAM. kalau org di Gaza dengar memang nak kena gelak kuat-kuat. itu pun dah lemah .. =(


sebenarnya aku lebih takut ujian yang lebih panjang, adakah aku masih mampu kuat dan gagah kalau ujian "HATI" dijadikan sandaran? sungguh aku takut.. aku takut aku bakal hilang "kemanisan" yg sedang aku rasa sekarang.
tapi siapa cakap ISLAM itu kos melepas?


ISLAM bukan kos melepas sebab ISLAM tu cantik.. kita bukan kehilangan bila mana kita terpaksa memilih sesuatu dan kita akan kehilangan sesuatu..kerana dalam mengorbankan atau lebih tepat lagi bila kita meninggalkan sesuatu kerana Allah itu lebih dari indah! SANGAT INDAH.. 


INDAH.MANIS. 


sesungguhnya aku sangat takut kehilangan rasa manis itu dengan hanya bila aku menerima sesuatu pembaharuan dalam hidup aku.konpius.






2:216
Al-baqarah. 216



"boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik untuk kamu..boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagi kamu. Allah Maha mengetahui , sedang kamu tidak mengetahui..."




aku konpius lagi..


aku kah yang tak bersedia?
aku kah yang tak ikhlas menerima?
aku kah yang tak layak untuknya?
aku kah yang kalah sebelum mencuba?


baru demam saja, sudah tunggang-langgang semuanya. bagaimana kalau harus punya lebih tanggungjawab buat mengusung dunia sampai akhirat sana?


konklusi: I am lost without you Allah. 













No comments:

Post a Comment