Monday, April 2, 2012

bilik kosong itu



assalamualaikum..

re-post khazanah dalam "notes" di FB pada asalnya nak combine dengan cerita sekitar program BAITUL MUSLIM waktu ladies valency. tapi macam panjang sangat pulak..jadi pos yang ini dulu la.. :) besok mungkin ..










kosong...
putih saja yang tinggal..
melangkah saja kaki ke situ..aku lihat yang kosong..
yang tiada warna..yang tiada corat-coret bahagia...
aku senyum juga...
kaki ku melangkah jua...
ditangan kanan ku pegang harapan..tangan kiri menggengam impian
dalam hati kuserah pada Allah...

DIA yang Maha Kuasa tidak memberikan bilik kosong ini untuk aku kaku berdiri..
DIA yang Maha kuasa tidak memberikan aku bilik kosong ini hanya untuk dipandang..
DIA yang Maha kaya tidak memberikan aku bilik kosong ini untuk aku berduka didalamnya...
DIA yang Maha pemurah tidak memberikan aku bilik kosong ini untuk aku tidak berbuat apa-apa..

aku punya tangan untuk melakar coraknya..
aku punya akal untuk merancang garisnya..
aku punya kaki untuk berdiri disini
aku punya hati untuk terus tabah...

aku masih boleh tersenyum...
tersenyum mengingati rahmatNya... 
tersenyum menggambar lukisanku..

bilik kosong itu akan aku warnakan...
akan aku ceriakan..
akan aku serikan
akan aku hiaskan...

hanya untuk PENGHUNI nya yang pasti hanya "penghuni" itu
yang diredhai NYA....

** Ya Allah terima kasih atas dugaanMu




No comments:

Post a Comment