Tuesday, January 4, 2011

Maddi Jane - Impossible by Shontelle



tiba-tiba je rasa macam lagu ni best! jadi nape lah tiba-tiba jadi entry?


jawapannya saya pun tak tau..tapi lagu ni best..the simple but sweet lyric!...peringatan kepada diri sendiri..jangan dah jadi baru nak menyesal macam lirik lagu ni la...:P


cakap pasal sesalan, aku manusia biasa yang sudah banyak sesal..sesalan bila apa yang dilakukan tidak sampai ke tahap yang diharapkan..masakan tidak biasa? aku juga manusia biasa bukan?
Tapi ada satu perkara dalam kehidupan yang aku sangat sesalkan..


Tapi aku terima sebagai satu ujian..masakan menjadi manusia tidak diuji..bukankah ujian buat hamba-hamba yang dikasihi..kalau tidak diri sendiri yang mengalami..lalu kecewa dan akhirnya sedar, maka itu hikmah Allah..sungguh! :)


Dengan ujian dan pengajaran yang diperolehi sesungguhnya kita akan selalu berhati-hati..tak usah diulang lagi..tak usah difikir lagi..Allah lebih tahu rancanganNYA bukan..?


contohnya mudah..kalau suatu hari kita berjalan di belakang rumah dan terpijak paku..mungkinkah esok kita akan berjalan dengan "kaki ayam jantan" lagi? tidak bukan...kan senang kalau semua orang belajar dari hanya satu kesilapan..dan terus berhati-hati..senang bukan? 


tapi apa jadi kalau kita masih ulang lagi kesilapan itu? memang la pijak paku itu menyakitkan..tapi bila sampai perkara berkaitan hubungan kita dengan NYA ..sering-sering lupa atau mungkin buat-buat lupa?


konklusi: bayangkan kalau Allah bayar cash kalau tinggal solat...sape yg tak solet tiba2 kena berak burung..itu kalau satu waktu..kalau 5? hehehe <ingatan untuk diri sendiri jugak!

No comments:

Post a Comment