Tuesday, April 2, 2013

Bersyukur?

Alhamdulillah.

semua orang tahu setiap satu yang terjadi dibumi Allah ini memang dengan izinNYA hatta sehelai daun gugr sekalipun takkan berlaku tanpa izinNYA.

kan?

semenjak dua ni aku sebenarnya macam baru bangun daripada tidur yang panjang, bezanya tidur aku sebab kelalaian dengan semua nikmat yang Allah bagi. itu bezanya dan besar bezanya antara tidur aku dan tidur Ashabul Kahfi. tidur pemuda-pemuda yang risaukan aqidah mereka.

aku?

aku tidur dalam jaga sebab aku terlalu senang dengan nikmat yang Allah kurniakan. senang dan senggang. lapang dan tenang selalunya buat kita jauh dengan Allah bukan? jadi kalau kamu rasa hidup kamu banyak masalah dan selalu rasa tak tenang sepatutnya perlu syukur sebab itu Allah beri signal bahawa kamu perlu mencari kekuatan dengan mengaku lemah didepan Allah. sesungguhnya kembali pada Allah itu sebenarnya sumber kekuatan :)

ini pesan kepada diri sendiri!

nak dijadikan cerita semenjak dua ni jugak aku selalu didatangi pujian dan kata-kata yang menggambarkan kehidupan bahagia aku! yes! kehidupan orang bujang yang tak perlu risau soal anak-anak dan bebas kesana-kesini untuk luangkan masa dengan diri sendiri.

berbanding dengan kawan-kawan lain yang sudah ada tanggungjawab dengan keluarga!

"bestnya kamu kesana-sini"
"untunglah ada masa untuk diri sendiri"
"jelesnya tengok kamu"

bukan kah "kuman diseberang laut pun kita boleh nampak dan jarang kita nampak gajah depan mata"?
aku rosakkan peribahasa nampaknya.
hehe



aku harap doa kawan-kawan terus untuk aku sebab mungkin ini cara aku bahagia dan masing-masing bahagia tu berbeza. subhanallah. semoga kita semua bahagia sampai bila-bila :)

soal syukur? aku teringat program semalam di UTP. alhamdulillah rezeki hadir program:

BEST!

terbuka minda, jauh lebih bersyukur sebenarnya dilahirkan sebagai Islam. Subhanallah, bayangkan kalau hari ini kita bukan seorang Islam dan kita tertanya-tanya siapa tuhan? perbincangan semalam memang sangat mengujakan dan lepas ni harap-harap ada rezeki untuk join lagi :)














No comments:

Post a Comment