Tuesday, January 22, 2013

2012? Eh..kan dah lepas?

Bismillahirahmanirahim..

Subhanallah..lamanya tak singgah sini, walaupun ada sesekali singgah hilangkan rindu tapi jari tak terdaya mahu meneruskan luahan yang ada dalam hati. tak mampu nak muntahkan semuanya.

2012

dah habis.. takkan mungkin kembali

12.12.12 pun dah lama berlalu. tinggal dalam kenangan. Tapi aku punya sebab untuk mengenang 2012 sepanjang hidup aku mungkin? siapa tahu. 2012 tahun Allah uji aku dengan macam-macam masalah yang akhirnya aku bersyukur.

Alhamdulillah. memang sungguh bermakna. 2012 berakhir dengan pengajaran yang besar supaya aku sedar dan aku belajar yang muslim itu sesungguhnya tak akan jatuh ke dalam lubang yang sama 2 kali. 

syuhada yang lemah, lembab, kuat nangis, malas, ratu menangguh kerja, percaya orang membabi buta, tak fikir panjang.

semua! semua diatas Allah dah ajar aku untuk tahu. Allah dah tunjuk kesannya. biar pun tempoh 6 bulan tu buat aku down sangat tapi hari ini bilamana bulan Januari 2013 pun dah sampai penghujung ini aku boleh tersenyum dengan hikmah ujian-ujian 2012. semoga Allah terus beri aku kekuatan untuk mulakan tahun ini dengan lebih baik. Insya Allah.

sampai sekarang setiap kali ada bisikan-bisikan yang boleh buat aku sedih, aku akan ingat ini


18:23

dan ini 


18:24


dan sesungguhnya siapa kita nak cakap "aku mahu ini dan ini.." sedangkan setiap satu Allah yang tentukan, sehelai daun pun takkan jatuh tanpa pengetahuan Allah.

konklusi: doakan aku :)










No comments:

Post a Comment